diumenge, 21 d’octubre del 2007

AL TREN (encara que sigui de Rodalies!)


Dia sí, dia també, tenim notícies que falla alguna cosa als trens de Renfe a Catalunya. Milers d’usuaris en pateixen les conseqüències, i la majoria, amb un mal humor comprensible, intenten arribar al seu lloc de destí com poden. Però és clar...tantes hores a les andanes també es poden aprofitar!

Per trencar el gel es pot fer algun comentari com ara “És com si fóssim a Mataró el 1848” o simplement “com si fóssim els rebesavis!!”

I és que l’octubre de 1848 es va inaugurar el trajecte Barcelona-Mataró, convertint-se en el primer ferrocarril de la Península. A Catalunya es va començar a parlar de trens el 1833, però el primer projecte no es va fer realitat fins el 1845, quan es va constituir la Companyia constructora de la línia de Mataró, formada, sobretot, amb capital anglès.

No és estrany, perquè el tren va néixer a les Illes Britàniques i tot gràcies a James Watt, que va creure que el vapor es podia utilitzar com a força motriu.

Les primeres aplicacions ferroviàries es van assajar al País de Gal·les el 1804, aconseguint fer circular una locomotora a uns 30 km per hora durant 15 km.

Pel que fa a Catalunya, vist l’èxit del primer tren, es va viure una esbojarrada febre inversora. Arreu es presentaven projectes que havien de donar beneficis milionaris. Així es van construir línies que unien Barcelona amb Granollers, Martorell i Terrassa. El problema va ser la crisi econòmica de 1865, que va arruïnar força gent i va frenar la implantació de la xarxa ferroviària a Catalunya durant quasi 10 anys.

El 1876 es va poder unir Barcelona amb Girona i arribar a França, a més de completar la línia de Tarragona. Fins 1898 el creixement va ser sostingut, però després una altra crisi va tornar a frenar els trens.

Ara, que per crisi la que ens fa passar el 2007!

6 comentaris:

Unknown ha dit...

i desde la xina tambe, jo visc a Nanjing

Anònim ha dit...

Despres d'aquest mati, moltes ganes de lligar al tren no m'han vingut.

Tot i aixo, enorabona pel vostre espai.
Esta molt be!

Maria

Anònim ha dit...

Ei!

La secció és genial!

Apunteu-me pel sorteig de les revistes!

Gràciessssss!!!!

xabadell1965@yahoo.com

Anònim ha dit...

Molt bo!! Has vist que un oient esperant el tren de debó va lligar amb dos noies :)
Es que amb les hores que s'espera al tren ja pot ser que lliguis.
Tant de bó hagués tingut un professor com tu explicant la Història quan estudiava.

Felicitats!!

Raul ha dit...

ostres! avui he descobert aquesta pàgina.

porto mes de 2 anys dedicant-me a tema de psicologia, seduccio, comportament social... per tal de controlar el tema noies ( i em va motl be ) pero em faltava una pagina amb com aqeusta!

sabia la teoria de que LES HISTORIES van bé (doncs a qui no l'hi agrada que li expliquin una bona historia? ;) i mes si la pots aprofitar per tu hehehe )
i aquí veig qe n'h iha un grapat!

enohorabona per la pagina :)

Anònim ha dit...

HE LLEGIT ELS COMENTARIS, N´HI HA PER TOTS ELS GUSTUS, PERO SI COMPARTEIXO EL DE PAPAETOO, AMB PROFESOS DE HISTORIA COM TU, SEGUR QUE ANIRIEM MES BE, COM MES CONEIXEMENTS, MES CULTURA,COM MES CULTURA, MES CONCORDIA, COM MES CONCORDIA MES PAU,ESCLAR QUE LA HISTORIA, PER DESGRACIA, ES NUTREIX MOLTES VEGADES DE LA FALTA DE PAU, PROCUREM DONS LLAURAR AQUESTA, AMB EL CONEIXEM I LA CULTURA,ENCARA QUE SIGUI AMB RENFE, POC A POC, I BONA LLETRE, QUI SAP SI LLIGUEM, AH! I LLAVORS SI, SEGUR, FAREM L´AMOR I NO LA GUERRA,QUIN PLAER!ENDAVANT AMB L´HISTORIA,NO PERDEM EL TREN.?PEKELO.-